A katamarán vitorlázás ma az egyik leggyorsabban fejlődő szegmense a vitorlás sportnak, ezen belül is a nemzetközi Formula 18 osztály jelenti az igazi húzóerőt világszerte. A nemzetközi trendeknek megfelelően alakul a fiatal, de annál lelkesebb hazai katamarános mezőny is, a legelszántabb csapatok jellemzően Formula 18 osztályú hajót választanak. Mindezeket figyelembe véve korántsem véletlen, hogy elsőként Formula 18 osztály az, amelynek lehetősége van önálló osztályként megjelennie Magyarországon is:
Kilenc egység tagjai írták alá a magyar F18 osztályszövetség alapító okmányát 2007. december 7-én az MVSZ székházában.
Az osztály alapító ülésén a tagság elfogadta az osztályszövetség Alapszabályát, illetőleg megválasztásra kerültek az elnökség tagjai, úgymint:
Róka Sándor, Elnök
Litkey Csaba,
Petheő Tamás,
Székely András.
Jelenleg úgy tűnik, hogy mintegy 12 egység fog rajthoz állni a 2008-as szezonban:
Váradi Szabó János - Petheő Tamás (Hobie Tiger ?)
Szőcs Isván - Honti Norbert (Nacra Infusion)
Diószegi Zoltán - Jankovics Gábor (Nacra Infusion)
Bakonyi József - [] (Nacra Inter F18)
Kasuba István - [] (Nacra Infusion)
Pátzay József - Novák Roland (Cirrus)
Tarjányi Gyula - Tarjányi Gyuláné (?)
Tóth Zalán - dr.Holló Péter (Dart Hawk)
Bartos Zoltán - Litkey Csaba (Capricorn)
Róka Sándor - Korompai Zsolt (Nacra Infusion)
Szaniszló Péter - Székely András (Nacra F18)
Cséffai Zoltán - Horváth Tibor (Nacra F18)
Ígéretes és színes mezőny, látványos versenyekre számítunk. Szép teljesítmény, hogy az osztály alapítását követően máris 12 aktív egységet találunk a mezőnyben, bár reményeink szerint a szezonkezdésig még néhány, egytestű versenyzésben már edzett vitorlázó társunk fog csatlakozni hozzánk.
A Kékszalaggal kapcsolatos szabálymódosítások következményeképpen (rövidesen katamaránok is rajthoz állhatnak) úgy tűnik, egyre többeket érdekel a katamarán sport, még olyanokat is, akik korábban – jellemzően egyszerűen csak megszokásból - elzárkóztak a többtestűektől. Nyilvánvalóan a vak is látja, hogy a katamaránok eséllyel indulnak majd a Kékszalagon, egy komolyabb teljesítményű, felkészült legénységgel rajthoz álló 20-30 lábas katamarán nagy valószínűséggel el tudja majd hódítani a győzelmet a Liberáktól! A Formula 18 osztályú hajók korántsem a leggyorsabb katamaránok, viszont jelenleg ez az egyetlen komoly versenypálya azok számára, akik megalapozott tudással szeretnének majd elindulni egy katamarános Kékszalag versenyen.
A Formula 18 osztály honlapja, a Formula18.hu jelenleg építés alatt áll, rövidesen az osztállyal kapcsolatos legfontosabb információkat tartalmazni fogja. A nemzetközi szövetség honlapja a http://www.f18-international.org/ címen érhető el.