Parti halasztással indult a nap, itt is van olyan, hogy nem fúj a szél, sőt talán ez itt a gyakoribb. Délután húzták le az AP (minden hangjelzés nélkül…). A 160 hajó egyszerre indult meg a tenger felé, épületes látvány.
Az első futamban Pistiékkel egy csoportba kerültünk, a mi csoportunk rajtolt előbb. Gyenge 2-es szél, erősen luv rajttal indított a rendezőség, a zsűrihajó környékén kopognak a hajók a vonal másik vége üres. Tolakodunk mi is, több-kevesebb sikerrel. Aki nincs a vonalon a rajt pillanatában, annak annyi. Lement vagy két próbálkozás általános visszahívóval, közben fordult a szél, a harmadik rajt szerencsére már egyértelműen lee volt. Egész jól elrugaszkodtunk, közel a vonal végéhez, hamar tiszta szélbe keveredtünk, és húztuk végig az óceán felőli oldalt. Sebesség ok (mellesleg itt mindenkinek jó a sebessége, ha egyszer tiszta szélbe ért, és a top menőkön túlmenően senkié sem kiugróan jó), kerültük a csetepatékat, persze ebben a gyenge szélben ez sokkal könnyebb, mint a tegnapi ötösben. Balcsapáson közeledtünk a bója felé, a másik oldalról falként a mezőny nagyobb része, kicsit aggasztó volt, vajon hova tudunk majd besorolni… Kb. 20.-nak értünk föl, Zoli remekül kinézte a helyet ahova be tudunk fordulni, gond nélkül mentünk tovább, spivel át a bal oldali körre, kb. 1km félszél környékén. Örültünk a mögöttünk tülekedő rengeteg hajónak, sajnos ritkán adatik meg ez nekünk…
Az első raumszakaszt sajnos csúnyán elrontottuk, egyszerűen rossz oldalt húztunk, a kapuig elment vagy 20 hajó az óceán felől. A futam maradék részében tartottuk a helyünket, végül 39.-nek jöttünk be, a mezőny közepén.
A következő két futamban a gyengébb rajtok után nem sok keresnivalónk volt, 56, és 55. hely, 20-30 hajót sikerült megelőznünk. Vagy jól rajtolsz, vagy véged. Jellemző látvány volt, hogy mire a mezőny zöme elrajtol, Bundy már vagy 150 méterrel a többiek előtt volt.
Pistiék kicsit udvariasabbra vették a rajtokat == halál. Amikor sikerült vagy 20 helyet előre kapaszkodniuk, egy kedves francia egység fölkente őket a kapubójára; belső helyük volt – lett volna – de a francia nekiment a hajójuk orrának, és addig nyomta tovább, ameddig a kapubója bekerült a két test közé. Elment vagy 5 perc, mire lekeveredtek róla. Ennek megfelelően az estét a zsűri társaságában töltöttük, a franciát kizárták ebből a futamból, de ez elég kevés vigasz volt a Pistiéknek. Azt gondoltuk, hogy átlagpontot fognak kapni, de miután versenyképes maradt a hajója, sérülés nélkül, erre nem volt lehetősége a zsűrinek. (RSS. 62.) Ezt is megtanultuk.
A mezőny erősebb, mint tavaly Belgiumban, vagy azelőtt Spanyolországban. 48 Francia egység van (a rendező ország extra 20 helyet kap), ez a 48 egység az óriási francia mezőnyben kell, hogy megszerezze a kvótát. Több mint 1200 F18 egységről tudnak Franciaországban, ebből több mint 300-an rajta vannak ranglistán. Egyetlen klubban sokkal több versenyző van, mint otthon a komplett mezőny.
A hajókat nézve rengeteg az új wild-cat, konténernyi mennyiséget hoztak vadonat újat, ugyan úgy Capricorn C2-ből, itt rakták őket össze a parton, sok régebbi cap is van. A tavalyi Nacra dominanciának már nincs nyoma (a hajók számát nézve), kiegyensúlyozott a mezőny. A három top gyártón kívül itt az új ausztrál Edge, a tavalyi dobogós Sockwave, tigerek, 1-2 lengyel eXploder, de van a mezőnyben egy német dart-hawk is (nagyon jól mentek az erős szélben !). Van néhány Cirrus is, ja, jut eszembe, Boulone itt rohangál egy szett kormánnyal a hóna alatt, és valami mösziő Laayert keresgél kétségbeesett arccal ..
Az első raumszakaszt sajnos csúnyán elrontottuk, egyszerűen rossz oldalt húztunk, a kapuig elment vagy 20 hajó az óceán felől. A futam maradék részében tartottuk a helyünket, végül 39.-nek jöttünk be, a mezőny közepén.
A következő két futamban a gyengébb rajtok után nem sok keresnivalónk volt, 56, és 55. hely, 20-30 hajót sikerült megelőznünk. Vagy jól rajtolsz, vagy véged. Jellemző látvány volt, hogy mire a mezőny zöme elrajtol, Bundy már vagy 150 méterrel a többiek előtt volt.
Pistiék kicsit udvariasabbra vették a rajtokat == halál. Amikor sikerült vagy 20 helyet előre kapaszkodniuk, egy kedves francia egység fölkente őket a kapubójára; belső helyük volt – lett volna – de a francia nekiment a hajójuk orrának, és addig nyomta tovább, ameddig a kapubója bekerült a két test közé. Elment vagy 5 perc, mire lekeveredtek róla. Ennek megfelelően az estét a zsűri társaságában töltöttük, a franciát kizárták ebből a futamból, de ez elég kevés vigasz volt a Pistiéknek. Azt gondoltuk, hogy átlagpontot fognak kapni, de miután versenyképes maradt a hajója, sérülés nélkül, erre nem volt lehetősége a zsűrinek. (RSS. 62.) Ezt is megtanultuk.
A mezőny erősebb, mint tavaly Belgiumban, vagy azelőtt Spanyolországban. 48 Francia egység van (a rendező ország extra 20 helyet kap), ez a 48 egység az óriási francia mezőnyben kell, hogy megszerezze a kvótát. Több mint 1200 F18 egységről tudnak Franciaországban, ebből több mint 300-an rajta vannak ranglistán. Egyetlen klubban sokkal több versenyző van, mint otthon a komplett mezőny.
A hajókat nézve rengeteg az új wild-cat, konténernyi mennyiséget hoztak vadonat újat, ugyan úgy Capricorn C2-ből, itt rakták őket össze a parton, sok régebbi cap is van. A tavalyi Nacra dominanciának már nincs nyoma (a hajók számát nézve), kiegyensúlyozott a mezőny. A három top gyártón kívül itt az új ausztrál Edge, a tavalyi dobogós Sockwave, tigerek, 1-2 lengyel eXploder, de van a mezőnyben egy német dart-hawk is (nagyon jól mentek az erős szélben !). Van néhány Cirrus is, ja, jut eszembe, Boulone itt rohangál egy szett kormánnyal a hóna alatt, és valami mösziő Laayert keresgél kétségbeesett arccal ..
És melyik hajó megy jobban? Amelyiken Bundy ül, tök mindegy, ki gyártotta.